Невинаги е възможно да помогнем на хората, които ръководим, да определят и да работят за постигане на професионалните си цели. Но чувството за целеустременост и импулс в постигането на кариерните ни цели е силно - така че когато можем да помогнем на служителите си да ги постигнат, това е значим начин да променим живота им и професионалния им успех.
Най-добрите лидери искат да помагат на служителите си да се развиват и да постигат професионалните си цели. Но какво става, ако служителят ви всъщност не знае какво иска? В наши дни кариерните пътища в много компании не са ясно очертани, така че има вероятност някои от служителите ви да търсят насока от вас. Трябва ли да се опитат да преминат към ръководството или да останат като индивидуални сътрудници? Да се стремят към възможност за работа в чужбина? Да се преместят в друга функционална област, която може да отговаря по-добре на техните интереси?
Разбира се, служителите ви са най-добрият съдник за това какво е правилно за тяхното бъдеще. Но ако те не са сигурни, има стъпки, които можете да предприемете, за да им предложите подкрепа. Ето как да им помогнете да определят кариерните си цели, които са значими и мотивиращи.
Помогнете им да анализират моделите.
Много служители не са сигурни коя е тяхната "страст" - и, честно казано, определянето ѝ е доста висока летва. Но всички ние имаме добра представа за това, което харесваме или намираме за интересно. Фокусирането върху въпроса как да "оптимизираме за интересното" е ценно, защото рядко отделяме време да помислим за предпочитанията си - и да разберем какво означават те за дългосрочните ни кариерни стремежи. Помогнете на служителите си да обмислят този въпрос, като ги попитате какво им харесва най-много и най-малко в настоящата им роля и кои нови области са им любопитни. Например служител може да признае, че обича да прави презентации и е добър в това. Но той може да не знае за възможностите на вашата компания да използва това умение, особено ако то е извън сферата на работата, която върши сега. Бихте могли да го насърчите да се насочи към позиции в сферата на продажбите или - ако обича и да пътува - да го насочите към позиции в сферата на международното бизнес развитие или връзките с правителството, където ще има възможност да представя нови региони за експанзията на вашата компания.
Разширете техния мироглед.
За някои служители проучването на интересите им ще помогне да се разкрият модели за това, в какво се отличават, какво намират за най-привлекателно и какви са възможните им бъдещи насоки. Но други, особено ако ролята им е сравнително тясна, може да не са се сблъсквали с достатъчно възможности, за да си съставят надеждна представа. Ако те се интересуват от проучване на кариерните цели, една от стратегиите, които можете да опитате, е да създадете за тях персонализирано микроротационно преживяване.
Не направлявайте прекалено силно.
След като се потопите в ролята на наставник, е лесно да се вглъбите прекалено много в резултата. Може да се окаже, че приемате лично, ако служителят ви реши, че не харесва дейност, в която според вас е добър, или не иска да преследва кариерна цел, която според вас би била подходяща за него. Трябва да се контролираме и да признаем, че като лидери сме там, за да подкрепяме служителите си в постигането на техните кариерни амбиции - а не да им диктуваме. Ако в крайна сметка те изглеждат по-различно от това, което сме се надявали или сме си представяли (например вашето протеже решава, че не иска да заеме вашата позиция, когато се осъществи планираното повишение), трябва да се адаптираме към реалността и да останем достатъчно свободни, за да оценим служителите си за това, което могат да предложат на нас, на екипа и на компанията.
Невинаги е възможно да помогнем на хората, които ръководим, да определят и да работят за постигането на своите кариерни цели. Но наличието на чувство за цел и усещане за динамика в постигането на кариерните ни цели е силно - така че когато можем да помогнем на служителите си да ги постигнат, това е значим начин, по който можем да променим живота им и професионалния им успех.
Сподели в :
Коментирай :